Rozbor edície Theros na limited pred prerelease

Vítam vás u krátkeho pohľadu na limited Theros. Tento článok si nekladie za úlohu nejako riešiť archetypy, alebo ako Theros draftovat. Vzťahuje sa iba smerom k prerelease.

Hneď na začiatok len krátko odbehnem k štandardu. Keďže na magicthegathering.sk už je edícia z tohto hľadiska veľmi dobre rozobraná, spomeniem len pár nenápadných kariet.

Gods Willing je jedným z najlepších kúziel na spustenie Heroic, tiež je veľmi dobre použiteľné do balíka okolo Young Pyromancer.

Rescue from the Underworld by mohlo v nejakom junk s Lotleth Troll celkom dobre vracať bytosti (je to instant). Nemôžem si pomôcť, tej karte verím. Trebárs aj s Necromancer.

Chronicler of Heroes v správnom balíka (Experiment One, Gyre Sage) vytvára takmer zadarmo kartu.

Mogis ‚s Marauder je ďalší kúsok do W / B human skladačky.

Balík, ktorý budem chcieť hrať na štandarde je B / W / R midrange. Podľa môjho názoru zastúpi na dvojke Jund midrange, pretože ten už bez Thragtuska a Huntmastera nemá zmysel. Anger of the Gods, Reckoner a halda zabíjanie zastaví aggro, Thoughtseize dodá na univerzálnosti a oponenta zabije Chandra, Elspeth, Blood Baron, Obzedat, Assambly … no tých možností je tu veľa. Proti kontrolu je tu okrem množstva hrozieb ešte Rakdos ‚s Return. Tuším, že sa budú hrať Keyruny a tú Rakdoskou by som sem tiež zaradil. Na sideboarde budú Sin collector, ktorí spolu s Thoughtseize dajú mojím hrozbám voľný priechod. Navyše tomuto balíku idú do farieb hneď dva z nových dual.

A teraz už naozaj k téme. Na prerelease si každý, ako iste viete, vyberá farbu, ktorú bude hrať. V tej dostane jeden seeded booster a promo. Tými by som rád začal.

Najsilnejšia promo je, podľa môjho názoru, to červené. Za štyri many 4/5, to znie dobre. Jeho schopnosť nevyzerá nijak skvele, ale na formáte sealed deck Theros môže byť skvelá. Všetky karty, čo sa s ním vie vysporiadať, tu stojí veľa many, a všeobecne je tu celkom dosť draho, takže v správnom balíka môže táto redukcia mana base dosť zmeniť situáciu na stole vo váš prospech. Veľmi dobrá voľba je aj biely Archon. Dá sa síce podstreliť, ale aj tak je Bestow dosť masaker. Sám o sebe toho vie celkom dosť, takže palec hore. Abhorrent Overlord je výborný na 2HG, ale pre bežnú hru je veľa drahý. Aj tak sa ale dá hrať veľmi dobre. Antousa síce vyhráva súťaž o najškaredšie obrázok za posledný rok, avšak jej schopnosť nie je práve veľkolepá. Áno, niekedy môže byť silná, inokedy sa zase pekne zbavíte krajín. Každopádne nie je úplne ľahké ju spustiť viackrát, než raz za hru. Jediné naozaj zlé promo je Kraken. Za šesť šesť na šesť … no, od svojho proma by som chcel viac. A to nie je schopnosť za osem many, ktorá je síce silná, ale opäť sa dá podstřelit. Aj tak je Kraken pre pomalší balíky vcelku dobre hrateľný.

Základná vec, na ktorú si u edície budeme musieť zvyknúť je, že je výrazne slabší, než edícia Ravnice bloku. Tu je za päť tri na päť celkom dobre hrateľná karta. Uncommon sú síce dobré, ale na common slote nie je takmer nič naozaj dobrého. Edícia tiež nepodporuje nejaké šialené mnohofarebnosť, naopak je najlepšie držať sa jednej farby sa splash na inú. A preto je váš farebný booster tak dôležitý. Poďme sa teda na jednotlivé farby pozrieť.

Červená:

Je najrýchlejší, najagresívnejší, má slušnú krivku. Nechýba jej zabíjanie a malé bytosti, ale chýba markantnejšie combat triky. Z celkového počtu devätnástich common hneď šesť stojí iba jednu manu a iba jediná stojí viac, ako päť many. Two-Headed Cerberus je super spolu s Titan ‚s Strength alebo Dragon Mantle. Na commonovém slotu je len desať bytostí s jednotkou vzadu, takže Spark Jolt nebude nič extra, je však dobrý na dostřelení niečoho, podporuje first strike … no proste sa dá hrať. Enchantment sú tu lepšie, pretože spúšťa heroic. To robí lepšími zase instantné zabíjanie, a tak je Lightning Strike najlepší commonkou edície. Veľkou neznámou je pre mňa Deathbellow Raider. Je to rýchla ofenzívnej bytosť, ale bez čiernej je to dosť kamikadze Boulderfall je vzhľadom k zameraniu červenej úplne nehrateľné.

Ďalším veľmi zaujímavým objavom je, že všetky červené uncommon sú hrateľné, hoci Peak Eruption len proti červenej, ale na nej je to naozaj slušný side. Flamespeaker Adept je lepšie, než sa zdá. Aj keď nemáte zrovna nič sa SCRYU, oponent o ňom musí uvažovať ako o štyri na dva s first strike, inak sa mu to môže ľahko vypomstiť. Všetky rares sú hrateľná, niektoré sú lepšie, iné horšie, takže ostáva jediná podstatná otázka. Čo robiť, keď si otvorím Anger of Gods? Hrať WRAT v Aggro? Nehrať tak dobrú kartu? To záleží na tom, aká si otvorím zvyšok … ja neviem.

Červená je proste veľa agresívne (niekedy až moc), karty sa v nej výborne dopĺňajú. Tato farba je úplne iná, ako ostatné štyri, ktoré chcú hrať karty za veľa many a osemnásť krajín. Červené stačí šestnásť krajín (ale aj tak by som väčšinou hral o jednu viac kvôli monstrositám), karty sa tu dobre dopĺňajú a je tu prekvapivo málo unplayablů. Splash by som zvyčajne videl na zelenú, čo je najlepšia možnosť, alebo bielu, ale aj modrá sa dá otvoriť agresívne. V kombinácii s bielou je veľmi dobrý aj nenápadný Priest of Iroas. Áno, červená je farba, ktorú som si vybral na prerelease a za svojím rozhodnutím si stojím.

Zelená:

Tato farba je po červenej druhá najofenzívnejší. Ako jediná má manovu fixáciu, takže sa k nej teoreticky dajú pridať aj dve farby. Veľmi dobre sa hodí k červenej, alebo k akokoľvek farebnej bombe. Commune with the Gods umožňuje hľadať bomby, Voyaging Satyr do nich zase rampit. Pomerne dosť kariet tu spúšťa Heroic, takže v agresívnej verzii je veľmi dobré zelené promo. Nenápadný Staunch-Hearted Warrior vie byť smrtiace. V edícii plné enchantmentov je maindeck materiál aj Fade into Antiquity. Aj na common slotu sú v zelenej pomerne veľké bytosti, ktoré nie sú až tak predražené. Krivka je tu opäť pekná, ale môžete si všimnúť isté dvojtvárnosti, pretože časť kariet chce rampit a druhá časť zase zostať pri zemi a čo najrýchlejšie ubiť protihráča.

Ordeal of Nyle nie je nič moc, ale inak je zvyšok uncommon opäť hrateľný, Centaur Battlemaster je úplne skvelý. Každá farba má kartu, čo spúšťa dva heroiky naraz, čo zelená veľmi oceňuje, hoci efekt zeleného Warrior ‚s Lesson rozhodne nie je najlepšie z tejto pätice. Čtyřmanová naturalýza (áno, znie to divne) je opäť hrateľná a Karametra ‚s Acolyte je ozajstná hrozba, pretože umožňuje oveľa rýchlejšie zahrať Monstrosity vašich bytostí. Medzi zelenými rares nevidím žiadny problém. Všeobecne sú lepšie, než tá červená. Akurát nula na dva stenu nie je zrovná super do aggro.

Zelená farba vôbec nie je zlá voľba. Dá sa s ňou pomerne zložito pracovať. Je rôznorodá, silná, celkom rýchla, ale na môj vkus je v nej menej interakcií, než obvykle. A obrázok proma … celý deň sa na neho pozerať by som asi nezvládol.

Biela:

Biele commonky sú síce tak lacné, ako tie červené, ale nie sú vôbec agresívne. Za jednu manu nula na štyri, za dve jedna na tri … také bytosti konkurencii veľkých bômb, čo, ak dostanú čas, jednoducho zvíťazí, nemajú šancu. Áno, treba sú uchádzajúci proti aggro, majú skvelého vodcu (tj promo), ale celá farba je akoby taká nijaká. Nevie sa rozhodnúť, čo chce a potrebuje, podľa môjho názoru, silné vedenie v podobe druhej farby. Môže byť buď kontrolné, alebo rýchla, ale nemá zmysel protihráčmi pridávať životy a jazdiť ho po jedničkách a hovoriť tomu aggro, to naozaj nemá. Ak si vyberiete bielu, je dosť možné, že budete pekne po krivke vykladať bytosti s jednotkou vpredu.

O raritu vyššie nájdeme opäť celkom silné karty, ale už nie toľko, ako v predchádzajúcich farbách. Biely Ordeal je celkom slabý a hneď niekoľko kariet tu závisí na heroiku. Karty sú opäť rozdelené do dvoch skupín, na tie rýchle a tie pomalé. Za zmienku ale určite stojí Evangel of Heliod, ktorý vie sám o sebe vyhrať hru, teda ak dáte dohromady devotion aspoň štyri, čo nie je až tak zložité. Porovnal by som ho s Trostani ‚s Summoner, to sú silovo podobné karty. Problém Evangel je, že sa ťažko splashuje, ale zato je o manu lacnejšie. Rares tiež nie sú úplne stopercentné. Soldier of the Pantheon je na constructed síce dobrý, na limited však nič extra nevie. Chained to the Rock k sebe musí mať červenú a Gift of Immortality taky neoslní.

Farby, ktoré prínos časti bielej silne ocenia, sú červená a čierna. Červený balík si vyberie tie rýchlejší kusy, čierny zas tie pomalší. Po minuloročnej sezóne, kedy bol veľmi obľúbený Orzhov, sa jeho spôsob hry v jeho farbách bude zo začiatku asi veľa hrať. Tomu najviac napomáha Scholar od Athreos. Bielu by som si ako svoju farbu nevybral, pretože nie je ani mimoriadne silná, ani neobsahuje zaujímavé a silné interakcie, a netuším, či z nej stavať aggro, alebo kontrol, veď to nevie ani jej vlastné promo, ktoré je však jediné naozaj významné plus tejto farby .

Modrá:

Hoci na prvý pohľad modrá nevyzerá dobre, celkom jej fandím. Základ je odpútať sa od kariet ako je Vaporkin a Aqueous Form, ktoré sú síce silné, ale do blue based decku sa proste nehodí. Tie patria do balíkov, ktoré modrú len splashují, sú dobré napríklad pre červenú, alebo agresívne bielu, ale nie pre modrú, tá je pokojná a kontrolné. Má naozaj veľmi nenáročné mana costy na množstvo modrej many a tak si myslím, že u modrej vôbec nie je nutné držať druhú farbu len v nejakom obmedzenom množstve, pokojne ich nakombinujte pol na pol. Tie karty, čo sa dajú hrať v kontrolu, a že ich nie je málo (opäť opakujem, Annul je celkom dobrý, pretože má v edícii päťdesiat tri ciele) sa musí s nejakou farbou dopĺňať, ale v tomto červená nepomôže. Biela tiež nedodáva to pravé, tá si skôr uzurpuje tie rýchlejšie kusy a skúsia vytvoriť klasické U / W letca, hoci ich tu nie je veľa. A tak zostávajú dve farby, zelená a čierna. Tie sú schopné podporiť klasickú modrú stratégiu. Dosť tu chýba Cancel, čo narobím.

So zelenou je plán taký, že svojimi bytosťami Ustojím súperov tlak, dôjdem si pre nejakú bombu (stačí obyčajný Benthic Giant) a protihráča s ňou zabijem. Tato stratégia sa mi celkom páči, ale je tu nebezpečenstvo, že si jednoducho otvorím zlé modré kusy. Podobne vyzerá problém U / B kontrolu. Tomu čierna dodáva zabíjanie, lízanie a obrannej bytosti, avšak medzi common nemá žiadne poriadne borca, na rozdiel od agresívnejšie zelenej, ktoré pre zmenu chýba spomínané zabíjanie. Ďalej sa modrá vyskytuje v červeno modrom Aggro. Tomu dodáva silné vráteniu na ruku, tých niekoľko ofenzívnych bytostí a skvelý Aqueous Form.

Ešte sa ale musím vrátiť k modrým kartám so strieborným značku. Tie nie sú nijako príliš silné, ale nájde sa tu niekoľko bômb. Za zmienku mi však stojí len tri karty, a to konkrétne Trition Tactics, pretože je to neskutočne silný trik. Z jednej jedinej modrej many aktivuje dva heroiky a vytvorí Frost Breath, čo je úplne super. Druhou z kariet na tomto zozname je Dissolve, pretože, ako som už hovoril, modrej farbe chýba Cancle, ale nájde sa tu niečo ešte lepšie, hoci len o raritu vyššie. Posledný z týchto troch kariet je Sea God ‚s Revenge. Pre rýchlejšie balíky, napríklad U / R alebo U / G je to totiž úplne výherné karta. Ani v ostatných modrých balíčkoch sa však nestratí. To že je Swan Song nehrateľné karta je snáď jasné, teda zostáva len dodať, že modrá je oveľa lepšia, než sa na prvý pohľad zdá a vôbec vás od nej nechcem odrádzať.

Čierna:

Tých pár prapodivných rýchlych kariet nemení to, že karty s obyčajným, čiernym, značka tu dosť kontrolujú. Všetky bytosti tu majú obranná čísla, iba dve dosahujú trojky dopredu, jedna z nich stojí šesť many a tá druhá má defender. Sú tu k videniu tri zabíjanie (a ešte Viper ‚s Kiss), jeden veľmi slušný proliz a Jedno vrátení z hrobu, kvôli ktorému by mal Returned Centaur väčšinou mlieť svojho vlastného kontrolera. Rovnako ako v modrej tu nie je žiadny heroic, čiernym bytostiam, a to vrátane proma, veľa záleží na devotion, takže druhá farba by tu mala byť naozaj len na splash.

Z uncommon mám dobrý dojem. Sú použiteľné a snaží sa aj o kartovej výhodu. Mogi ‚s Marauder vie celkom ľahko doraziť protihráča, Keepsake Gorgona vie skoro všetko. Čierna má dobrý základ, ale potrebuje to ešte niečo navyše. A to niečo je biela. Áno, zo všetkých farieb biela spĺňa najlepšie to, čo po nej čierna žiada. Ustáť úvodný tlak, pridať pár bytostí, čo umlátia súpera. Možnosť kontrolu s modrou už som riešil vyššie, tam nemôžem hrať moc kariet, čo fungujú cez Devotion. So zelenou sa dá hrať všetko, ale to by som videl skôr na green based deck. Červená ocení len minimum čiernych kariet, tie sa k sebe hodia zo všetkých farebných kombinácií najmenej, sú na opačnom póle hry.

Nemôžem povedať, že by ma čierna nelákala, ale je dosť ťažkopádna a nemyslím si, že to je tá farba, s ktorou by som mal vyhrať prerelease. Na 2HG je to niečo iné. Tam má čierna viac času a Gray Merhcant of Asphodel je úplne bombastické.

Ostatné:

V tejto edícii sú k nájdeniu aj artefakty a viacfarebné karty. Traveler ‚s Amulet môže fixovať pomalší balíky, rovnako tak aj Opaline Unicorn. Bronze Sable je univerzálny aggro karta, avšak ostala nám tu tá najzaujímavejšia karta, Fleetfeather Sandals. Tak táto karta v podstate, ak teda máte dosť many, hovorí, že bytosť, čo toto kolo prišla do hry, má flying a haste, čo je dosť bombastické. Túto kartu by som si s radosťou zahral v každom rýchlom balíka, maximálne však v dvoch kópiách, pretože nikdy nechcem mať dvoje sandále naraz.

Multicolored kariet je v edícii celkom dvadsať päť. V niektorej farbe sú tri, v inej dve. Čo sa dá ale povedať s istotou je, že sú takmer úplne všetky hrateľné. Destructive Revelry je celkom dobré zabíjanie, extrémne silná Uncommon je Shipwreck Singer. U Kragma Warcallera si nie som istý. Áno, v edícii je celkom šesť Minotaur, ale sám o sebe je stále štyri na tri haste … takže keby sa podarilo postaviť zrovná R / B, zahral by som si ho.

O edícii sa dá povedať, že väčšina kariet je buď lacná a pomerne slabá, alebo naopak veľa drahá, ale za to silná … pomer cena / výkon je tu proste trošku inde, než bol v Ravnice. Myslím si, že sa nakoniec presadí skôr balíky s nižšou krivkou, ale vôbec to nemusí byť pravda, treba naopak zvíťazí sila nad rýchlosťou. Rozhodne by som sa nepúšťal do nejakých trojfarebných experimentov, ak otvoríte bombu v štýle Megomai the Ageless a karty do čiernej, jednoducho si ju zrejme nezahráte. A ak áno, musíte to mať naozaj dosť rozmyslené a chcelo by to nejakú fixáciu. Prajem veľa šťastia na prerelease, zase niečo napíšem,

Dan.

Leave a reply


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>