Recenzia hry Magic Duels of the Planeswalkers 2014

Spolu s vydaním novej edície Magic 2014 Core Set je tento rok veľmi úzko spätá digitálna podoba kartovej hry Magic the Gathering a to hra Duels of the Planeswalkers 2014. O čo sa vlastne jedná a aké sú vylepšenia oproti predchádzajúcemu vydaniu sa dočítate v recenzii od Pavla Klempa. Ďalej nájdete vo vnútri článku videorecenziu DotP 2014 od Michala Ekrta.

Rok sa zišiel s rokom a Wizards of the Coast vydávajú ďalšie pokračovanie hry Duels of the Planeswalkers 2014 s podtitulom „Ignite Your Spark“. Jedná sa o už štvrté pokračovanie tejto hry a podľa môjho ide o zatiaľ najlepší verzii. Autori pozorne načúvali prianím hráčov a tak nás tentoraz čaká množstvo vylepšení, pričom asi to najväčšie je pridanie sealed módu.

Ak Vám hra Duels of the Planeswalkers (ďalej len DotP 2014) nič nehovorí, tak len v stručnosti uvediem jej popis. Jedná sa o prevedenie jednej z najpopulárnejších zberateľských kartových hier Magic: The Gathering (bližšie informácie tu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering) do počítačovej podoby. Od reálnej hry sa DotP 2014 moc nelíši. V podstate aj tu hráte jeden na jedného proti súperovi, obaja máte 20 životov, svoju vlastnú knižnicu plnú kúziel a bytostí. A veľa zábavných ciest ako súpera poraziť, prípadne prehrať: o). Magic: The Gathering vždy vynikal v možnosti vytvárať svoje vlastné balíčky a vďaka tomuto dosahoval obrovské variability a zábavnosti. Dá sa povedať, že tento aspekt sa podaril previesť aj do DotP 2014, samozrejme nemožno porovnávať hru proti počítaču s hrou proti živému protivníkovi (aj keď s tou „živosťou“ – ak občas hráte v krčme, tak v neskorších hodinách je to pojem vcelku relatívna : o)). Ale aj v tomto smere ponúka DotP 2014 odpoveď vo forme multiplayeru.

V hre máte k dispozícii desať vopred vytvorených balíčkov, ktoré si počas hrania sprístupňujete a zbierate (odomykáte) do nich ďalšie karty. Oproti predchádzajúcim verziám je v DotP 2014 možné nielen karty pridávať, ale konečne aj karty z balíčka aj uberať. Predsa len 60 kariet v balíčku je asi ten počet, ktorý chceme hrať všetci. A ak Vám do bieleho agresívneho balíčka systém automaticky pridá veľa obrannú kartu, tak je rozhodne fajn, keď ju zase môžete vyhodiť. Ďalšou vecou, ​​ktorá je pri stavaní (v tomto prípade skôr „úprave“) balíčka veľmi dôležitá, je možnosť zmeniť počet krajín. Nemožnosť meniť počet krajín bola asi najväčšia chyba v minulej verzii a našťastie je už opravená.

Počas diskusií na internete som narazil na veľa názorov, že úpravy balíčkov v DotP 2014 sú len kozmetické a viac menej nemajú cenu. Tak s týmto absolútne nesúhlasím a príde mi, že vďaka možnosti uberať karty a meniť počty krajín, si môžete balíček vypilovať presne do Vašej predstavy.

Balíčky, ktoré máte v hre k dispozícii (ich decklisty nájdete tu: http://community.wizards.com/go/thread/view/75842/29956851/Magic_2014_Decklist_Directory):

  • Firewave (je sprístupnený hneď od začiatku)
  • Hunter ‚s Strength (je sprístupnený hneď od začiatku)
  • Avacyn ‚s Glory
  • Masks of the Dimir
  • Chant of the Mul Daya
  • Enter the Dracomancer
  • Sliver Hive
  • Guardians of Light
  • Mind Maze
  • Deadwalkers

Rozdiely proti reálne hre:

- Hrá sa na jedno víťazstvo

- Nie je sideboard. Ale pre každého protivníka si môžete zvoliť akýkoľvek balíček (ktorý máte sprístupnený) a prípadne ho upraviť pre konkrétnu situáciu-Prvý mulligan je na 7 kariet. Ďalšie už klasicky na 6 atd – Animácie kariet. U vybraných kariet je ich obrázok animovaný a väčšinou pôsobí veľmi príjemne a majestátne. – Animácia súbojov. Síce to vyzerá krásne, ale desne to zdržuje od hrania, takže odporúčam v nastaveniach vypnúť. – Hra navyše v rámci zjednodušenia rozdeľuje kolo len na 4 časti (main, combat, main, end). Po odohraní každého koleso má súper niekoľko sekúnd na to, aby sa rozhodol reagovať. Ak chce reagovať, stlačí „pauzu“ a môže zahrať svoj instant / aktivovať abilitu. Bohužiaľ sa mi občas stalo, že som to nestihol.

Single player

Pokiaľ si zvolíte hrať single player, tak máte v ďalšom menu na výber z niekoľkých druhov hier:

1. Tutorial

Vzhľadom na zameranie DotP 2014 skôr na začínajúcich hráčov, je tutorial veľmi pekne urobený a jednoduchým a nenásilným spôsobom vás prevedie základy hry a upozorní na všetky dôležité prvky počas hrania. Navyše, ak hráte v slabšej obtiažnosti, tak si môžete počas hry nechať zobraziť, akú kartu je podľa počítača ideálne teraz zahrať.

2. Campaign

Kampaň je asi to, čím budete v singleplayeri tráviť najviac času, preto sa poďme pozrieť, čo ponúka. Hra vám ponúkne niekoľko svetov, cez ktoré budete spoločne s Chandra naháňať zradného Ramaz. Na každom zo svetov vás čakajú štyri protivníci, z ktorých niektorí sú vo forme encouteru. Títo protivníci majú vždy rovnaké karty a veľmi jednoduchú stratégiu, ktorá sa stále opakuje. Väčšinou teda musíte zistiť ich stratégiu a prispôsobiť svoj balíček. Každý svet je zakončený súbojom s „bossom“, ktorého porazení vám sprístupní ďalšie zo svetov. A na poslednom z nich čaká Ramaz. Pre každý svet platí, že balíčky protivníkov obsahujú väčšinou len karty z daného sveta.

Zoznam svetov:

  • Innistrad
  • Zendikar
  • Shandalar
  • Alara
  • Ravnice
  • Kaldheim (zobrazí sa až po dokončení Ravnice)

Finálny svet obsahuje len jediného protivníka a tým je mocný Ramaz (jeho deck: http://www.community.wizards.com/go/thread/view/75842/29982047/Ramaz_Boss_Deck). Proti Ramaz Vám prichádza na pomoc aj samotná Chandra a bojujete teda spoločne na jednej strane stola. Spolu s Chandra máte 30 životov a váš protivník má 40.

Osobne mi prišlo, že vo väčšine hier som musel Ramaz zabiť sám, Chandra si niečo šulila na svojej strane stola, ale málokedy to malo nejaký veľký vplyv na hru. A základom úspešnej stratégie (podľa mňa) bolo čo najskôr zničiť Ramaz Exploration.

Ak sa vám podarilo Ramaz zabiť, tak sa vám sprístupní ďalšia časť singleplayeru – Revenge.

 

Revenge

1.Sealed play

Táto časť hry je asi najviac očakávaná novinka. V základnej cene hry máte dva sealed sloty. Jeden slot v tomto prípade znamená možnosť rozbaliť šesť boosterov, zostaviť z nich balík a hrať s ním sealed kampaň. Tá je tvorená jedným testovacím súperom (Disturbing the Nest) a šiestich protivníkov:

  • Chandra Nalaar (booster)
  • Ajan Goldman
  • Garruk Wildspeaker (booster)
  • Lilian Vess
  • Jace Beleren (booster)
  • Garruk Wildspeaker

 

V priebehu kampane máte možnosť získať tri ďalšie boostery a vylepšiť si tak svoj balíček. Ak budete chcieť dokúpiť ďalší slot (tj ďalších šesť boosterov), tak cena na Steam je 1,99 eur.

Ak si nie ste istí stavbou balíčka, tak môžete využiť automatickú stavbu. Osobne som ju využil vždy a potom porovnal svoj postavený balíček s tým, čo mi navrhol počítač. Väčšinou sme sa zhodli na farbách, v krivke sme sa už rozchádzali trochu výrazne: o). Ale pre začiatočníka rozhodne veľmi vítaná pomoc.

2. Challenges

Challenges obsahuje 10 rozohraných hier, ktoré musíte vyhrať a to väčšinou v jednom kole. Bohužiaľ skôr než o taktiku ide o znalosť pravidiel. A rozhodne by neuškodilo pridať ďalšie päticu na vyššej obtiažnosti.

3.Custom game

V časti custom game máte možnosť vyskúšať dva ďalšie módy hrania magic: free-for-all a veľmi obľúbený two-head giant (tj hra 2 na 2).

4.Revenge (odomkne sa po dokončení Campaign)

V tejto časti vás čaká súboj proti 11ti protivníkom – väčšinu z nich ste už stretli v kampani. Zakončenie opäť tvorí súboj s Ramaz, kde je vašou posilou opäť Chandra.

Osobne ma singleplayer časť veľmi bavila, ale jasne ukazuje, že Magic je natoľko variabilný hra, že nasimulovať obstojného protivníka je naozaj ťažké. Súperovi sa síce nesprávali vyložene hlúpo, ale to by som skôr pripisoval „jednoduchosti“ ich balíčkov. Najväčšie problémy počítaču robia hrať instant a aktivované ability. Nespomínam si, že by niekedy použil nejaký combat trik, aj keď na ruke napríklad „posilňovanie“ zaručene mal. Veľmi skoro som teda začal využívať toho, že protivník nevie napríklad „podstřelit“ bytosť, na ktorú chcem dať auru atď

Multiplayer

Ako som už uviedol vyššie, tak hrať proti umelej inteligencii je síce fajn, ale hrať proti človeku je rozhodne o niečom inom. A aj tu má DotP 2014 čo ponúknuť. Hrať môžete:

Sealed

A tu sa dostávame asi k tomu nejzábavnějšímu – aspoň teda pre mňa. Môžete vziať svoj balíček, ktorý ste si postavili v singleplayer sealed kampani a zahrať si s ním online proti ďalšiemu sealed balíčka. Balíček samozrejme môžete upravovať a pilovať tak jeho silu proti rôznym stratégiám. Osobne som online odohral cca 30 zápasov a nikdy som na protivníka nečakal dlhšie ako 20 sekúnd.

Opäť sa hrá na jeden víťazný zápas a ako v singleplayeri máte jeden mulligan zadarmo – tj prvá je do siedmich kariet.

Ďalšou možnosťou online hrania je Free-for-all + Two-head Giant.

K multiplayeru sa viaže má jediná veľká pripomienka … klávesa F6 má fakt niečo do seba a škoda, že tu chýba: o)

Zhrnutie

Osobne považujem DotP 2014 za hru určenú skôr pre začiatočníkov, ktorí hľadajú cestu, ako preniknúť do sveta Magic: The Gathering. Pre skúsenejších ale môže slúžiť ako lákadlo sealed mód a hlavne jeho hranie online.

Z hľadiska hernej doby ide o zábavu na veľmi dlho. Osobne som kampaň dohral s jedným balíčkom za cca osem hodín, takže ak by som chcel dohrať hru za všetky balíky, tak celé prázdniny strávim pri počítači). A že by to nebol problém – hra má také to čaro „ešte jedného bicykel a idem“ a potom musíte zrušiť dve porady, pretože sa nejde odtrhnúť: o).

Pavel Klempa

Video recenzia k hre Magic 2014 Duels of the Planeswalkers pre Gamerock.cz by Michal Ekrt:


 

Výrobce Wizards of the Coast
Platforma PC, Xbox, Androind, Ipad, PlayStation
Cena Cca 10 Eur
Vydání 26.6.2013

 

Leave a reply


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>