Edice Magic the Gathering Hour of Devastation

V létě 2017 vyšla nová edice Hour of Devastation.

hourofDevastation

Do prodeje byly uvedeny následující produkty:

A mnoho dalších produktů.

Pokud máte zájem o kusové karty Hour of Devastation, navštivte náš eshop CMUS.cz

Pokud si chcete přečíst více o této edici, začněte zde:

Zdravím všetkých. Nová edícia je tu a s ňou (už ani neviem po koľkýkrát) môj rýchly rozbor. Tentoraz však pracovné povinnosti zabránili, aby som sa spoilerovej sezóne venoval naplno. I preto bude môj rozbor trochu stručnejší než obyčajne. Ale ešte než začneme, pár postrehov na úvod.

Na jednej strane sa mi táto edícia javí ako dostatočne silná, na druhej strane ani jedna karta u mňa nevyvolala nejaké extra nadšenie. Ako Grim Flayer v EM, Chandra, Torch of Defiance v Kaladeshi, Fatal Push v AR, alebo As Foretold v Amonkhete. I keď u tej poslednej sa môžem mýliť. A popravde sa mi asi ešte nestalo, aby zostala farba v ktorej ma (ani mierne) nezaujalo nič. Tentoraz ale tak obišla červená. A ono to môže byť samozrejme zaneprázdnenosťou, ale i tak. Okrem toho mám pocit, že v sade vyšlo dosť „pekných“ kariet do EDH, ale v tom naozaj nie som expert a tak to neviem posúdiť.

A ešte jedna vec. Nemám na to žiadne relevantné dôkazy, je to len môj pocit, ale zdá sa mi, že sa Wizardi snažia štandard mierne … spomaliť? Oslabiť? Proste niečo podobné ako sa udialo s Typom 2 po príchode Mercadian Masques bloku. Možno je to naozaj len môj pocit, možno som v poslednej dobe „namlsaný“ (na pomery štandardu možno presilenými) kartami ako boli tie spomínané vyššie, plus také kúsky ako Gideon, Ally of Zendikar, Ulamog, the Ceaseless Hunger, Thought-Knot Seer, Nahiri, the Harbinger, Archangel Avacyn, či Emrakul, the Promised End. Pretože mám pocit, že sila naozaj silných bytostí je v tejto sade kompenzovaná ich vyššou manovou náročnosťou a sila kúzel zase (v niektorých) prípadoch „ower-exertom“ zemí potrebných na ich zoslanie. Pravdepodobne sa však (pokiaľ ide o ich skutočnú silu) veľa vyjasní v septembri, kedy odrotujú dva bloky a vznikne výrazne nový štandard. Ale ani s tým súčasným (štandardom) to nie je ešte dvakrát jasné. Po bane Marvelu sa toho (veľa) nehralo a nie je ešte (úplne) jasné akými úpravami prejdú balíčky, keďže sa už nebudú musieť vysporiadúvať s Marvel Kombom. Pravdepodobne sa naplnia removalom, ale kto vie. Ale teraz už poďme na to.

Biela

Hour of Revelation

Takže tu máme ďalšie globálne ničenie. Síce trochu manovo náročné – i na štandarde nenastanú situácie 10 permanentov na stole (mimo jeden dva na tom založené balíky) až tak často – ale za to naozaj univerzálne. Dosiahne na bytosti, sférochodcov, vehicli i očarovania. Len teraz či sa nájde nejaký balík, ktorý by toto chcel hrať. Fumigate je o manu lacnejšie, zničí sice iba bytosti, ale zase pridáva životy. Dusk/Dawn síce zničí iba bytosti zo silou 3 a väčšou, ale je lacnejšie o many dve. A nakoniec Bontu´s Last Reckoning zničí všetky bytosti bezpodmienečne a je lacnejší o tri many (teda svojím spôsobom). Plus nakoľko Hour of Revelation ničí i naše permanenty, budeme potrebovať i nejaký alternatívny spôsob ako vyhrať. Mňa osobne napadli man landy, konkrétne Shambling Vent a teda WB Kontrol vystužený kartami ako Gideon of the TrialsFatal Push, alebo Needle Spires a teda WR Midrange vystužený pre zmenu Hazoret the FerventGlorybringer-om (má haste). Aj keď toto sú všetko samozrejme „rýchle“ špekulácie.

 

Oketra’s Last Mercy

Ďalšia zbraň do arzenálu proti Burnu. Len teraz na aký formát. Na štandarde už dobrý Burn nebol roky. Chýba poriadny červený damage spell. A asi ešte chvíľku bude. Najnovšie vydaný Open Fire si nezaslúži ani len označenie „košický Bolt“. Takže nám zostáva modern. Lenže tu sú problémy dva. Skullcrack a Atarka’s Command dokážu Last Mercy stopnúť a vy nezískate životy žiadne. Aj keď je pravda, že práve na tomto formáte sme sa tieto dve karty už naučili „obchádzať“. Druhým problémom je farebná náročnosť Last Mercy. Dve biele by sa mohli javiť ako (priznám … možno mierny, ale predsa) problém pre balíky, ktoré by ho chceli hrať (Bant Eldrazi, Human Company, Abzan … ?). Zvlášť ak máme na moderne i lepšie, alebo univerzálnejšie možnosti, cez jednu bielu/zelenú – Blessed Alliance, Feed the Clan. Ale ak je Burn slabé miesto vášho balíku, ak sa na vašej lokálnej méte vyskytuje veľa takýchto balíkov, alebo ak sa chystáte na väčší turnaj, kde ho očakávate (Burn je tu dobrá voľba, pre svoje „krátke“ hry), môžete o tejto karte aspoň (chvíľu) uvažovať.

Solemnity

Jeden by nepovedal, že karta s takýmto textom môže mať toľko využití. V prvom rade je to ochrana pre Infect deckmi (možno Affinitou) na moderne. Teda za predpokladu, že by Infect decky boli na modrene „still a thing“. Ďalej sú tu sunburst karty ako Engineered Explosives  a Chalice of the Void. A na štandarde máme energy countre, As Foretold a Walking Ballistu. Ale lepšie bude asi „kombo-využitie tejto karty. Na moderne je samozrejme Melira kombo. Je tu Ad Nauseam deck a „spolupráca“ Solemnity a Phyrexian Unlife-u. Nehovoriac o tom, že (i na moderne) máme takú „starú vec“ akou je  cumulative upkeep (Phyrexian Soulgorger, Sheltering Ancient). Teda nie, že by som si okolo toho chcel postaviť deck, ale je to zaujímavé. Minimálne sa tak Solemnity ako sideboardový „silver bulet“, maximálne „vystuží“ niektorý zavedený deck. A už som čítal i názory, že sme v Solemnity dostali  „White Moon“. Teda myslené pravdepodobne v intenciách toho, že za určitých podmienok bude táto karta pomáhať mne a škodiť súperovi zároveň. A ja nie som naozaj EDH hráč, ale mám pocit, že i tu by sa niečo našlo.

Více na www.magic-guru.cz

 

Leave a reply


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>